Odwiedziło nas już - 27145; internautów. Obecnie odwiedza nas osób - 2


PODZIĘKOWANIE

CERTYFIKATY



W Tęczowym Przedszkolu w Dzierzgoniu
w roku szkolnym 2011/2012
przyjęto następujące kierunki pracy i ewaluacji z dziećmi

Zadanie główne wynikające Koncepcji Rozwoju Przedszkola:

„TWÓRCZY PRZEDSZKOLAK” – tworzenie warunków do rozwijania aktywności twórczej w różnorodnych formach działalności.

Na potrzeby realizacji zadania głównego został opracowany i wdrożony
od 01.09.2011 r. program autorski „Twórczy Przedszkolak”

ZADANIE I
„Kreowanie postawy twórczej dziecka w zakresie aktywności plastycznej” Standard:
  • Przedszkole rozbudza dziecięcą aktywność twórczą poprzez różnorodne działania plastyczne
  • Dzieci poznają różnorodne techniki plastyczne oraz środki artystycznego wyrazu do rozwijania twórczej wyobraźni dziecięcej
  • Przedszkole stwarza warunki do obcowania ze sztuką
  • Nauczyciele podejmują działania mające na celu rozwój kreatywności i twórczej aktywności w tworzeniu różnorodnych prac plastycznych
SPODZIEWANE EFEKTY :
  1. Dziecko chętnie angażuje się w różne formy działalności artystycznej – indywidualnie i zespołowo.
  2. Dziecko posiada umiejętność wyrażania własnych stanów emocjonalnych w działalności plastycznej.
  3. Dziecko zna różnorodne techniki plastyczne oraz różnorodne środki wyrazu artystycznego.
  4. Dziecko wykazuje inwencję twórczą i aktywność w wykonywaniu własnych wytworów i prac.
  5. Poprzez różnorodne formy wyrazu dziecko potrafi wyrażać swoje stany emocjonalne i przeżycia.
  6. Dziecko potrafi posługiwać się różnorodnymi narzędziami i materiałami w realizacji swoich zamierzeń.
ZADANIE II
„Kreowanie aktywności twórczej dziecka w zakresie aktywności muzycznej” Standard:
  • Przedszkole rozbudza chęć swobodnego wyrażania siebie poprzez śpiew, taniec, grę na instrumentach
  • Dziecko nabywa umiejętność współdziałania w grupie podczas uczestnictwa w zabawach muzyczno- ruchowych
  • Nauczyciele poprzez zajęcia i zabawy muzyczne kształcą u dzieci poczucie rytmu oraz uczą dostrzegania zmiany dynamiki, tempa i wysokości dźwięku utworu muzycznego
SPODZIEWANE EFEKTY :
  1. Dzieci znają różne piosenki i potrafią je zaśpiewać
  2. Potrafią rytmizować tekst
  3. Potrafią rozróżniać wysokość, barwę i dynamikę dźwięków
  4. Dostrzegają potrzebę obcowania z muzyką
  5. Swobodnie wyrażają swoją osobę w muzyce, tańcu i zabawie
  6. Poznają różne gatunki muzyki
  7. Potrafią zatańczyć wybrane tańce
  8. Znają i nazywają wybrane instrumenty muzyczne
  9. Potrafią wykonać proste instrumenty muzyczne
ZADANIE III
„Kreowanie aktywności twórczej dziecka w zakresie aktywności teatralnej” Standard:
  • Pobudzanie aktywności własnej dzieci poprzez oddziaływanie na wyobraźnię, fantazję, sferę uczuciowo-intelektualną
  • Rozwijanie swobodnego, twórczego wyrażania własnych przeżyć i myśli w twórczości i aktywności własnej
  • Wzbudzanie przeżyć estetycznych
SPODZIEWANE EFEKTY :
  1. Dziecko wie, jak należy zachować się na uroczystościach
  2. Odgrywa role w zabawach parateatralnych, posługując się mową, mimiką, gestem, ruchem. Umie posługiwać się rekwizytami.
  3. Rozwija swe uzdolnienia.


W ramach ewaluacji przedszkola prowadzone będą działania:
Badany obszar:
Obszar I
„Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej”
  • Dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach prowadzonych w przedszkolu (ankieta dla nauczycieli, obserwacja zajęć)
  • Respektowane są normy społeczne; działania mające na celu eliminowanie zagrożeń oraz wzmacnianie pożądanych zachowań są w razie potrzeby modyfikowane (ankieta dla rodziców, obserwacja zajęć)
  • Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej wychowania przedszkolnego (obserwacje zajęć, ankiety dla rodziców i nauczycieli)

Monitorowanie realizacji podstawy programowej.

  • Prowadzenie przez nauczycieli obserwacji pedagogicznych (analiza dokumentów, obserwacja zajęć)
  • Diagnoza dzieci 5- i 6-letnich w oparciu o realizację podstawy programowej (analiza dokumentów, obserwacja zajęć)
  • Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych (obserwacja zajęć)

Ewaluacja problemowa

  • W jakim stopniu programy autorskie pozwalają realizować przyjętą koncepcję pracy przedszkola (analiza dokumentów, ankiety dla rodziców i nauczycieli)
  • Monitorowanie i ocena stanu warunków działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej ( przeglądy)
Wróć